5/27/2010

Ny väska från Lazy Girl





Jag hade beställt för en månad sedan Lazy Girls Designs nya väskmönster, väskan Margo.



Ettersom jag hade semester i dag, var det inget som kunde hindra mig att börja sy tidigt i morse



Det är ett jättebra mönster, mycket pedagogiskt och lätt att sy efter.



Väskan är klar, bara lite bling bling i blixtlåset som saknas.



Margo är praktisk, två fickor fram, stängs med blixtlås, och massor av fickor inuti.



Jag har sytt i tyger designade av Kaffe Fasset, men eftersom det är nästan likadana tyger i sommarväskan som jag sydde i fjor, kommer jag att sälja denna till min arbetskamrats fru, som tidigare köpt väskor av mig och slitut ut dem till trådarna.



Den sitter jättebra på axeln, så Joan Hawley har gjort ett toppenjobb med sin design.



6 kommentarer:

  1. Den är superläcker! Kram Lillemor i Grästorp

    SvaraRadera
  2. Helt underbart vacker väska. Du har då hittat mitt i prick i tygvalet.

    SvaraRadera
  3. Ännu en urtjusig väska. Härliga färger.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg väska! kram Gunilla W

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg väska. Så fiffigt de yttre fickorna sitter. Jag fattade inte att det var fickor förrän jag förstorade bilden.

    SvaraRadera
  6. Anonym28.5.10

    Vesken var nydelig! Skikkelig glad sommerveske. Klem Otlo

    SvaraRadera