5/27/2010

Sytt igen


Hej

Jag har roat mig med min nya symaskin, Janome Horizon 7700, som förresten jag döpt till Josephine, tycker att det passar på henne.

Jag har färdigställt en stor löpare, använt en charmpack, två 25 cm bitar och enfärgat matchande tyg från Stoff och Stil. Stoff och Stil har förresten en fantastisk sortering av enfärgade bomullstyger, som dessutom håller bra kvalitet.

Tygserien från Moda är designad av en firma French General, som gör lite gammalmodig design, men huh så läcker.

Jag rekommenderar ett besök på webshopen, där kan man dregla länge.

De säljer också smyckeskit, helt underbara och behovframkallande.

Här är förresten adressen till deras hemsida http://www.frenchgeneral.com/

Löparen är stor och kommer att passa på mitt matrumsbord. Jag har testat diverse olika mönstersömmar, jättekul. Har en hel del charmpack, som jag troligtvis kommer att använda till olika dukar och löpare, eller varför inte en kudde


4 kommentarer:

  1. Kjempefin løper du har sydd.

    SvaraRadera
  2. Bra idé att sy av charms. Löparen är jätte fin.

    SvaraRadera
  3. Så fin løper og artige quiltesting!

    SvaraRadera
  4. Så läcker den blev! / Kram Kerstin

    SvaraRadera