12/29/2010

Vinter i Malmö/Winter in Malmo


Idag var jag ute och tog mig en promenad längs kanalen i Malmö. Hade tyvärr inte min kamera med utan Iphonen fick duga. Visst är det vackert med det tjocka snötäcket på isen i kanalen.

Det kylde rejält i kinderna men det var en härlig promenad.Nu skall jag fortsätta med det sista blocket till Öresundsquiltarnas BOM 2011.
Sedan återstår att sätta ihop hela härligheten med komplettering av småblock. Det är verkligen en utmaning för Karin och mig, som jobbat med blocken att få ihop de olika blocken så det blir ett fint täcke.
I have been down town for a walk in the sunny but cold weather. The channels are covered with a thick layer of snow and it´s so beatiful, don´t you think.
It was a lovely walk and I came to the quiltshop with red cheeks and in a good mood, but it was nice to warm me up in the shop. I came out as a good girl without buying anything.

1 kommentar:

  1. Ni är så himla duktiga, Karin och du. Jag ser verkligen fram emot att få se täcket och göra blocken.

    SvaraRadera