11/18/2011

Stjärna med olika spetsar /Wonky Star


I dag har jag sytt efter en bloginlägg på Sew We Quilt http://www.sewwequilt.com/2011/11/block-guestjane-who-is-bringing-moon.html
en stjärna med olika stora spetsar. Jag kommer att sy mina stjärnor av ett charmpack, då blir de 14,5 inch stora och det blir åtta stycken av ett charmpack kompletterat med bakgrundstyg.
I princip kan man efter grundinstruktionen sy dem i olika stora, varför inte sy en stjärnhimmel av rester till stjärnorna i olika storlekar och vitt eller blått som himmel. Kan bli hur fint som helst. Sömnadsbeskrivningen är mycket bra , kanske jag skulle vilja ta bort lite överskottstyg, som det blir enligt hennes beskrivning. Men fördelarna med hennes metod är så många att jag kan ta det lilla besväret att klippa bort överskottet på spetsarna.
I ´m a follower to http://www.sewwequilt.com and Jane is today sharing a very good tutorial to make wonky stars. I had to try and it turned out very good. I used some squares from a charm pack together with white solid. You could get eight big stars from a charm pack.


4 kommentarer:

  1. It looks perfect!!!!! I am so glad you tried it!

    SvaraRadera
  2. Älskar oxså,, dessa för mig ""crazy stjärnor""tycker de är så roliga att sy och blir så fina!!kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Jättebra idé för charmpacks. Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Wonky stars blir fint. Smart måte til scraps også....
    Skal pröves etter julemarknaden.

    SvaraRadera