9/09/2012

Änglatäcket / My Angel Quilt

För några år sedan ritade jag några änglar som jag sedan sydde, ramade in med remsor enligt Quilt as You Go. Mönstren använde vi sedan till att sy ett gemensamt täcke till Öresundsquiltarnas utställning hösten 2010. Mitt prototyp täcke blev liggande som ett UFo, men för några veckor sedan sydde jag klart det. Änglarna är inramade med ljuvliga blommiga tyger, som också bildar baksidan på täcket.
Efter det att jag visade det på Öresundsquiltarnas möte för en vecka sedan finns det nu hos en god vän, som jag tyckte behövde några änglar hos sig.
A couple of years ago, I drawed some angels as stitchery patterns. We have then used them for a lottery quilt at the exhibition October 2010. My prototype quilt had become a UFO until some weeks ago, when I finished it. My angels are sorounded by lovely blooming fabric, and even the backing consist of squares with flowers.
I have given this quilt to my friend, who loves angels as much as I do.
Änglatäcket / Angel quilt

Änglatäcket nära / Angel quilt close

Änglatäcket nära / Angel quilt close

Baksida / Backing

3 kommentarer:

  1. Men så himla sött! Din kompis måste blivit jätteglad!

    SvaraRadera
  2. Så FINT!!!


    Från det ena till det andra....
    vad läckert mönster du bjuder på i medlemstidningen RIKSTÄCKET.

    SvaraRadera
  3. Tjugofem änglar samlade på ett täcke med ljuvliga blommönstrade tyger runtom. En så fin gåva att ge bort, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera