12/15/2012

Godsaker från USA/ Goodies from US

Ni som känner min tygsmak vid det här laget vet också att Laurel Burch är en av mina favoritdesigners när det gäller lapptäckstyger. En annan är Kaffe Fasset.
När jag fick veta att en ny linje var på gång i november /december var jag inte sen att lägga in en preliminär beställning av tygerna. Och sedan har jag väntat och väntat. Beställningen gjorde jag redan tidigt i höst hos en av mina favoritaffärer Over the Rainbow och sedan har jag väntat och väntat.
Laura meddelade den 1 december att tygerna var skeppade och sedan har jag väntat igen. Det brukar bara ta en vecka, men som tur är hade inte mina tyger fastnat i tullen.
Och tygerna är underbara, med fantastiska katter, som även jag som inte är en kattälskare inte kan annat än älska. Nu skall jag klappa tygerna ett tag, innan jag sätter kniven och saxen i dem. Det blir först en mindre grej, till en ny utmaning på Sew We Quilt, där tygerna kommer att passa jättebra.

One of my favorite designers is Laurel Burch and when I read that there was a new line coming in December this year I had to preorder some yards from my favorite on line shop in US
Over the Rainbow. My preorder was in the early automn and I have waited since then for the line to be delivered to the shops. 
I have still some yards left from earlier designs and the best thing is that they fit in very good in the newer designs. Don´t you think the design is lovely. I love dogs more than cats but the cats drawn by Laurel Burch are so beautiful. 

2 kommentarer:

  1. Faller i trans över dessa fantastiska tyger!!!

    SvaraRadera
  2. Nice and bright colours, I wonder what you will create with the nice fabrics.
    KATRIN W.

    SvaraRadera