1/28/2013

Kviltar ett albumtäcke Quilting a Sampler

I fjor började jag sy en BOM från Craftsy,  som var gratis och väldigt trevlig att sy efter. Jag använda svart enfärgat tyg och batiktyger från mitt tyggarderob. Det var totalt 20 block. Jag funderade mycket på hur jag skulle kvilta, men det löstes genom att Craftsy ordnade en kurs med Leah Day, där man just kviltar detta albumstäcke, som det kallas för när alla blocken är olika.Denna kurs var inte gratis, men jag hängde på när den såldes för halva priset vid introduktionen, normalpriset ligger på drygt 200 kronor.
Alla blocken är sydda men inte hopsydda, eftersom jag skall kvilta de enskilda blocken och sedan sy ihop dem.
Nu har jag sytt på kanter på sex av blocken, klippt  bakstycken av olika batiktyger och klippt till vadd.
I started to sew the free BOM at Craftsy last year, a very fun sampler to make. I have used black solid for the background and batic from my stash. It was a very fun sampler to sew and there was 20 blocks in total. All my blocks are finished since long time ago, but I have thought a lot of the quilting.
In December Craftsy started a class where Leah Day is the teacher and I am following the class since the beginning.
But it was last week that I have started to follow the class and prepared the first six blocks for quilting, as I am going to make Quilt As You Go.
Sex block för kviltning / Six blocks to quilt

Tre kviltade block, en liten bit på väg.
Three quilted blocks, one step taken several more to go.



Kursen är mycket trevlig och jag behöver verkligen en sådan, då jag inte alls är bra på frihandskviltning.
The class is very instructive so far and I need it very much, as I am a beginner in free motion quilting

5 kommentarer:

  1. Dina första tre block är lyckade!
    kram

    SvaraRadera
  2. Jätte härliga block,,lite av Amish inspiration!!!
    Skall försöka komma ihåg din länk....och gå in på den när tid finns......Nu gäller bara Kaffe F....s tyger!!!Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga färgglada block du har sytt, jag gillar mönstren också.

    SvaraRadera
  4. Heftige blokk, og lykkad quiltning.
    Dette kommer å bli jättebra.
    Kram

    SvaraRadera
  5. You have some great pieced blocks here and very well quilted!

    SvaraRadera